Ağız ve Diş Sağlığı İçin Besin Önerileri

Ağız ve dişlerin sindirim sisteminin başlangıcı olması ve vücudun diğer sistemlerini etkileme olasılığı nedeniyle ağız ve diş sağlığı büyük bir öneme sahiptir. Olası sağlık problemlerinden korunmak ve sağlıklı dişlere sahip olmak için ağız ve diş sağlığına dikkat etmek gerekir. Bunun için ise sağlıklı beslenmek ve gerekli besinleri gerekli miktarlarda almak gerekir. Aşağıdaki besinlerin düzenli olarak yeterli miktarlarda alınması ağız ve diş sağlığınızı korumanıza yardımcı olur.

Vitaminler

A vitamini ağızda çatlamaları önler ve dişlerin sağlıklı gelişmesine yardımcı olur. Folik asit ise diş eti iltihaplarının önlenmesine yardımcı olur. Diş kayıplarının azalması için bol bol C vitamini tüketmek ve diş etlerini güçlendirmek gerekir. Her besinde olduğu gibi vitaminlerde de fazla miktarda tüketim yan etkilere sebebiyet verdiğinden yeterli ölçülerde doğal gıdalardan alınması önemlidir.

Yeşil Çay

Ağız ve dişlerdeki bakterilerin temizlenmesine yardımcı olan yeşil çay kansere karşı da engelleyici olduğundan olası ağız tümörlerinin de oluşmasını engeller. Bunların yanı sıra diş çürümelerinin azalmasına ve diş kayıplarının önlenmesine yardımcı olur. Ağız kokusu problemi olanlar da yeşil çay tüketerek bu problemden kurtulabilirler.

Yoğurt, Süt ve Peynir

Kalsiyum dostu doğal besinler diş sağlığı için çok önemlidir. Kemik ve diş yapısının güçlü olabilmesi için kalsiyum seviyesinin korunması gerekmektedir. Bu da yoğurt ve süt gibi bol kalsiyum içeren besinlerle mümkündür. Özellikle çocuklarda dişlerin sağlıklı gelişimi için günlük kalsiyum miktarının düzenli olarak yoğurt ve süt gibi besinlerle alınması gerekmektedir. Peynir kalsiyum değeri barındırmasının yanı sıra ağızda bulunan şeker oranını da dengeler. Bunun dışında dişlerin çürümesini engeller ve çocukların ağız ve diş sağlığı için de çok yararlıdır.

Kereviz

Kereviz birçok açıdan ağız ve diş sağlığı için önemli bir besindir. Uzun süre çiğneme gerektiren besinlerden bir tanesi olduğu için bakterileri önlemeye yarayan tükürük salgısının artmasına olanak sağlar. Bunun yanı sıra diş etlerinin sağlıklı olmasını sağlar ve diş aralıklarının temizlenmesini kolaylaştırır. Yeşil çayda olduğu gibi ağız kokusunun giderilmesine yardım eder.

shutterstock_188843999

Kırmızı Et ve Balık

Fosfor diş yapısını oluşturan minerallerden bir tanesidir ve fosfor kaynağı olan besinler ağız ve diş sağlığı için çok değerlidir. Bunların başında da kırmızı et ve balık gelir. Dişlerin güçlenmesine ve sağlıklı olmasına yardımcı olan fosfor her iki besinde de bulunmaktadır. Bu nedenle belirli aralıklarla belirli miktarlarda ağız ve diş sağlığı için tüketilmeleri gerekmektedir.

Elma, Armut, Kivi ve Çilek

Elma: Dişleri güçlendirmek ve diş aralarını temizlemek için önemli bir meyve olan elmayı günde 1 kez kabuğu ile tüketmeniz önerilir.

Armut: Sindirimi kolaylaştırdığı bilinen armutta bulunan K vitamini diş eti kanamalarının azalmasına olanak sağlar.

Kivi: Sağlık açısından çok faydalı olan kivi ağız ve diş sağlığı için de önemli yararlara sahiptir. Barındırdığı çinko ve C vitamini sayesinde dişleri güçlendirir ve diş kayıplarının azalmasını sağlar.

Çilek: Dişlerin temizlenerek beyazlaşmasına yardımcı olan çilek aynı zamanda diş etlerini güçlendirir ve diş eti taşlarının azalmasına yardımcı olur. Bu özelliklerinin ağız kokusunu da önler.

Ağız ve diş sağlığı azımsanamayacak kadar önemlidir. Bu nedenle beslenmeyle birlikte belirli periyotlarla kontrole gidilmesi ve ağız bakımının ihmal edilmemesi gerekmektedir. Siz de hem güzel hem de sağlıklı bir gülüş için beslenmenize dikkat edin ve gerekli sıklıkla muayeneye giderek ağız ve diş sağlığınızı riske atmayın.