Doğru Beslenme, Sağlıklı Zayıflama

moderntipbeslenmevediyetBeslenme alışkanlığı anne karnında başlayıp, ömrümüzün sonuna kadar süren yaşamımızın olmazsa olmaz bir parçasıdır.

Sağlıklı ve dengeli beslenmek için 50 çeşit besin öğesine ihtiyacımız vardır, bu besin öğelerini günlük olarak düzenli bir şekilde tükettiğimiz zaman sağlıklı ve dengeli beslenerek, sağlıklı bir kilo veriminden bahsedebiliriz.

Yeterli ve dengeli beslenmek vücudumuzun dengeli çalışmasını sağlar. Vücudumuzun tüm fonksiyonlarını tam olarak yerine getirebilmesi için ihtiyacı olan besin öğelerini düzenli olarak almak gerekir. Yeterli beslenme; vücudun ihtiyaç duyduğu besin öğelerinin yeteri miktarda vücuda alınması; dengeli beslenme ise vücudun besinsel ihtiyaçları karşılanırken besin çeşitliliği sağlanması olarak tanımlanır. Günlük besin ihtiyaçlarının karşılanması için, yeterli miktarlarda süt ve ürünleri, et ve ürünleri, tahıl ve ürünleri, sebze ve meyve tüketilmeli, günlük yağ ihtiyacı doğru kaynaklardan karşılanmalıdır.

Yeterli ve dengeli beslenmek vücudumuzun dengeli çalışmasını sağlar. Vücudumuzun tüm fonksiyonlarını tam olarak yerine getirebilmesi için ihtiyacı olan besin öğelerini düzenli olarak almak gerekir. Yeterli beslenme; vücudun ihtiyaç duyduğu besin öğelerinin yeteri miktarda vücuda alınması; dengeli beslenme ise vücudun besinsel ihtiyaçları karşılanırken besin çeşitliliği sağlanması olarak tanımlanır. Günlük besin ihtiyaçlarının karşılanması için, yeterli miktarlarda süt ve ürünleri, et ve ürünleri, tahıl ve ürünleri, sebze ve meyve tüketilmeli, günlük yağ ihtiyacı doğru kaynaklardan karşılanmalıdır.

Zayıflama diyetlerinde gerekli besin öğelerini karşılamak ve vücudumuzun gerekli enerjiyi sağlamamız gerekir. Kilo almak veya vermek enerji dengesiyle alakalıdır. Yaktığınız enerjiden fazlasını alırsanız bu size yağ deposu olarak geri döner, aldığınız enerjiden fazla yakarsanız bu da vücudumuzda depo olarak kullanılan yağların yanmasını sağlar. Ancak çok düşük kalorili diyetlerde, bireyin gereksinimlerini karşılamayan diyetlerde yağ yerine kas kitlenizi yakarsınız ki, bu da görünümünüzde bir değişiklik yaratmaz, tartıda kilonuzun düştüğünü görürsünüz ama yağ dokularınız azalmadığı için beden ölçüleriniz düşmez. Fit bir görünüme sahip olamazsınız. Sağlıklı dokunuzu ( kas dokunuzu) kaybedip, metabolik hızınızın düşmesine sebep olursunuz.

Dünya sağlık örgütün son verilerine göre sağlıklı kilo kaybında haftalık beklenen kilo kaybı 0,5 ila 1 kilo arasındandır. Evet, insanı hayal kırıklığına uğratacak kadar küçük rakamlar bunlar ama unutmamak lazım ki hızlı verdiğiniz kiloları aynı hızla geri alırsınız ve sağlığınızı tehlikeye atarsınız. Yavaş ve size özel hazırlanmış, makul enerji içeriğine sahip bir zayıflama diyetiyle, beslenme alışkanlıklarınızı da düzelterek, verdiğiniz kiloları korumak konusunda çok daha büyük ve önemli atmış olursunuz. Diyet kişiye özeldir, bireyseldir. Bireysel farklılıklarımız beslenme durumumuza birebir yansır.

Aktivite düzeyini artırmak kilo verme dönemi içinde hem kilo vermenizi kolaylaştırır hem de verdiğiniz kilonun yağdan kaybını kolaylaştır. Yağ dokusunun miktarının azalması, vücutta kaslı dokunun miktarının artışı ve dolaşımın düzgün gerçekleşmesi için, hareketli bir yaşam tarzı gerekir. Haftada 3 kez günde 30–45 dakika yapılacak egzersiz veya günde 10.000 adım atmak, kilo vermenizi kolaylaştıracağı gibi sağlıklı ve dinç kalmanızı da sağlar.