Göz Sağlığını Korumak İçin Yapılması Gerekenler

Dünyaya açılan pencereniz olan gözlerinizin sağlığını korumak hayat kalitenizin düşmemesi açısından çok önemlidir. Günlük hayatta çoğunlukla çok büyük bir belirti söz konusu değilse ihmal edilen göz sağlığını tehdit eden ve problemlere yol açabilecek bir çok unsur söz konusu. Hem bunlardan kaçınmak hem de uzun vadede büyük sağlık problemlerinin ortaya çıkmasını önlemek için yapılması gerekenler aslında çok da zor değil. Bunların bilincinde olup uygulayarak sizler de dünyaya daha sağlıklı gözlerle bakabilirsiniz!

1- Beslenmenize Dikkat Edin

Göz sağlığınızı korumak için en önemli adımlardan bir tanesi tabii ki beslenme. Özellikle katkı sağlayacak besinleri düzenli olarak tüketmeniz büyük önem teşkil ediyor. Havucun gözler için ne kadar faydalı olduğunu artık hemen hemen herkes biliyor. Ama havuçtan farklı olarak da tüketmeniz gereken besinler mevcut. Vitaminlerin göz dostu olduğunu unutmamanız gerekiyor. Özellikle göz kuruluğundan ve yanmalardan şikayetçi olanların vitamin almaya özen göstermesi gerekiyor. Besinler bazında gidecek olursak ıspanak, turunçgiller, süt ürünleri, balık, meyveler ve ceviz göz sağlığı için katkıları olan vitamin içeren besinler arasında yer alıyorlar.

2- Düzenli Göz Muayenesini İhmal Etmeyin!

Her hastalıkta olduğu gibi göz hastalıklarında da erken teşhis tedavinin gecikmemesi için çok önemli. Şikayetiniz tek seferlik (kısa süreli ve tekrar etmeyen) olsa dahi olası göz hastalıklarından korunmak için rutin göz muayenelerini ihmal etmemeniz gerekiyor. Göz kuruluğu, kaşıntı, sulanma, görme bozuklukları gibi şikayetlerinizde mutlaka muayene olun. Bunlar dışında bazı hastalıkların direkt göze de etkisi olduğundan şikayetiniz olmadığı durumlarda da düzenli muayene olmayı ihmal etmeyin.

Resim2

3- Güneş Işınlarının Zararlı Etkilerine Karşı Tedbirli Olun!

Özellikle havaların ısınmaya başladığı bugünlerde göz sağlığını korumak için ekstra çaba sarf etmek gerekiyor. Ultraviyole ışınlar göz kapağı kanseri gibi ciddi hastalıklara sebebiyet verebildiğinden güneş gözlüğü kullanmayı ihmal etmeyin. Çok güneşli bir ortamda yaşıyorsanız ya da tatil için tercih edecekseniz lens yerine mümkünse gözlüğü tercih edin. Yine yaz aylarında özellikle açık alanlarda zaman geçiriyorsanız lenslerinizin bakımına ve temizliğine dikkat edin.

4- Bilgisayar Kullanımınızı Optimize Edin

Bilgisayar oyunları ya da işler zaman içerisinde göz hastalıklarına ve zafiyetlerine sebebiyet verebilir. Özellikle gün içerisinde uzun saatler bilgisayar başında vakit geçiriyorsanız göz kuruluğu ve görme bozuklukları olasılığı çok yüksektir. Bu nedenle saat sürelerini optimize edemiyorsanız bile saat başı gözlerinizi 15er dakikalığına dinlendirmeye gayret gösterin.

5- Alışkanlıklarınızdan Kurtulmaya Çalışın

Bazen refleks bazen de alışkanlık olarak yaptıklarınız göz sağlığınızda düşündüğünüzden daha büyük hasarlara yol açabilir. Bu nedenle aşağıda sıralanan alışkanlık ya da reflekslerden uzun vadede kurtulmaya çalışmanızı öneriyoruz.

  • Gözünüze bir şey kaçtığında, bir darbe aldığınızda ya da yorulduğunuzda gözünüzü ovalamak yerine yıkamayı tercih edin.
  • Başkasının gözünüze temas etmesi mikroplara sebebiyet vereceğinden birinden yardım almak yerine önce bol su ile yıkayıp sonra gerekirse muayeneye gidin. Özellikle bazı göz hastalıkları temas ile bulaşabildiğinden dikkatli olun.
  • Sigara göz sağlığı üzerinde de damar hastalıkları gibi problemlere yol açtığından sigarayı bırakın.
  • Özellikle çocuğunuzu erken teşhis için şikayeti olmasa bile düzenli göz muayenesine götürün ve bunu alışkanlık haline getirin.
  • Bol su tüketmeye ve uyku düzeninizi dengeli hale getirmeye çalışın.