Hamilelikte Kilo Kontrolü


Hamilelikte kilo dengesi korunmalı!

Anne adayları yeterli ve dengeli beslenerek, planlı hareket ederek, fiziksel aktivitelerini uygun düzeyde tutarak hem bebeğin gelişimine katkıda bulunur, hem de kendi kilo dengesini sağlayabilir.

Hamilelik sürecinde anne adayları bebeğin gelişimiyle birlikte kilo almaya devam eder. Ancak gebelik boyunca en fazla ve en az ne kadar kilo alınması gerektiği önemlidir. Gebelik döneminde 9 – 12 kg almak normaldir, ancak gebeliğe fazla kilo ile başlanıldıysa 7- 8 kg ile gebeliği tamamlamak da mümkün olabilir. Eğer ikiz bebek bekleniyorsa ortalama 17- 22 kg ağırlık kazanımı normaldir. Gebelikte bebeğin büyüme ve gelişmesinin, annenin aldığı besinlerin bebeğe plasenta ile taşınması sonucu olduğu unutulmamalı. Çünkü bebek tüm enerji ve besin öğesi gereksinimlerini annenin depolarından karşılar. İyi beslenme, gebeliğin her dönemi için önemlidir. Ancak iyi beslenme, çok yemekle aynı anlama gelmiyor. Hamilelik boyunca bebeğiniz ve sizin ihtiyacınız olan besin öğelerini yeterli oranda almanız ve dengeli beslenmeniz gerekiyor. Bebeğin ihtiyacı hamilelik süreci boyunca değişiyor. Kilosu arttıkça ihtiyaçları da artıyor. Sağlıklı bir gebelik için, hamilelik boyunca kilo dengesini korumaya dikkat edilmeli. Alınan kilolardan şikayet edip hamilelikte ağırlık kaybına neden olabilecek davranışlarda bulunmak veya ağırlık kazanımını katı bir şekilde sınırlandırmak gebelik dönemi için uygun bir davranış değil. Uygun ağırlık kazanımı bebeğin doğum ağırlığını etkiler. Et, süt, meyve, sebze, tahıl ve ekmek besin gruplarından yeterli ve dengeli tüketmek, hamilelik döneminde artan besin öğesi gereksinimini karşılamanın en kolay ve zahmetsiz yoludur.