Ramazan Sonrası Kilo Vermek İsteyenler İçin 10 Altın Öneri

Eğer gerekli özeni göstermediyseniz, Ramazan ayı boyunca ortaya çıkmış olabilecek durumlardan biri de dengesiz beslenme sonucu alınan kilolardır. Özellikle de oruç döneminin ardından gelen Ramazan Bayramı süresince yeme-içmeyi fazla kaçırmış olma ihtimaliniz yüksek. Ramazanda gün boyu süren açlık sebebiyle normale göre yavaşlayan metabolizmanız, aldığınız kiloları hızlı ve sağlıklı biçimde geri verebilmeniz için ilgi ve özene ihtiyaç duymakta. İşte Ramazan sonrası sağlıklı kilo vermeniz için size yardımcı olacak adımlar:

1- Hedefinizi Belirleyin!

Aldığınız kiloların tamamını ya da öncelikli olarak bir kısmını geri vermeyi planlayabilirsiniz. Önemli olan kendinize bir hedef koymanızdır. Ne kadar sürede kaç kilo vermek istediğinizi bilmek, bir yol haritası çizmeniz konusunda size fayda sağlayacaktır.

2- Ramazandan Kalan Beslenme Alışkanlıklarınızı Rafa Kaldırın

Ramazanda iftar sonrası sahura kadar geçen sürede, saatin kaç olduğunu gözetmeksizin bir şeyler yemiş olabilirsiniz. Özellikle geç saatte yenilen atıştırmalıkların, artık rafa kalkması şart.

3-Uzman Bir Diyetisyene Başvurun

Kilo verme kararınızın ardından, hedefinizi de belirlediyseniz; mutlaka diyetisyeninizden destek almalısınız. Unutmayın, kontrolsüz yapılan diyetin kilo verme konusunda yararı yoktur ve her diyet programı kişiye özeldir. Diyetisyeninizin gerekli değerlendirmeleri yaptıktan sonra size uygun gördüğü diyet programı ile sürece başlayabilirsiniz.

4- Düzenli Kahvaltı Yapın

Her sabah düzenli kahvaltı yapın. Sabah kalkar kalmaz yapmış olacağınız sağlıklı bir kahvaltı, gün boyu sizi zinde ve tok tutacak, gün arasında gereksiz atıştırma yapmanızı engelleyecektir.

5- Ara Öğünler Hayat Kurtarır

Daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi, diyet programları kişiye özeldir. Fakat ara öğünler genellikle diyetlerin vazgeçilmezidir. En az iki ara öğün ile metabolizmanızın hızlanması ve beslenme saatlerinde dengeyi tekrar kazanmanız kolaylaşacaktır.

shutterstock_341403329

6- Egzersiz Olmazsa Olmaz

Düzenli ve tempolu bir egzersiz planı, diyetinizin ayrılmaz bir parçası olmalı. Yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırmak ve sizi canlandırmak için, en az yeni beslenme planınız kadar önemli olan egzersizleri atlamayın. Haftada 3-4 gün 40’ar dakika tempolu yürüyüş, bisiklete binmek, yüzmek, dans, aerobik gibi etkinlikler önerilmektedir.

shutterstock_92436103

7- Yağ Alımını Azaltın

Özellikle et ağırlıklı öğünlerinizde, ızgara, buğulama, haşlama, fırınlama gibi pişirme seçeneklerini tercih etmeli, yağ kullanımından kaçınmalısınız. Sebze yemeklerinde de kişi başı bir yemek kaşığı zeytinyağı ölçüsünü kullanabilirsiniz.

8- Sebze-Meyve Tüketin

Günde 5-6 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye özen gösterin. Kadınlar  günlük en az 2, erkekler ise 3 porsiyon meyve tüketmelidir. Mevsiminde tüketilen sebze ve meyvelerin vücut sağlığınızı koruyucu etkisi olduğunu unutmayın.

9- Su Hayattır

Sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olmakla birlikte, yeterli su tüketimi diyetinizin de en önemli unsurlarındandır. Vücudunuzda barınan toksinleri daha kolay atabilmek için günlük en az 10-12 bardak su tüketmelisiniz. Su tüketiminizi bulunduğunuz hava koşullarına ve yapmış olduğunuz fiziksel aktiviteye göre değiştirebilirsiniz.

shutterstock_118889413

10- Uyku Düzeniniz ile Daha Dengeli Yaşayın

Sağlıklı yaşamak gibi, bir diyet programını uygulamak da disiplin ve düzen gerektirir. Uyku düzeni de bunun bir parçasıdır. Yetişkinler günde ortalama 8 saat uykuya ihtiyaç duyarlar. Bunun altında ya da üstünde uyku saatlerinden kaçınmaya özen gösterin. Yeterli ve düzenli uyku, size daha zinde hissettirecektir.

Yorum Yap