Sağlıklı Bir Yılbaşı Yemeği Nasıl Olmalıdır?

Onlarca çeşit yiyecek ve içecekle donatılmış yılbaşı sofraları nefis hakimiyetini zorlar. Uzun süren gece boyunca atıştırmalar devam eder ve bu metabolizmayı zorlar. Özellikle kalp, tansiyon, şeker, obezite ya da mide rahatsızlığı gibi kronik hastalıkları olanların bu gecede beslenmesine dikkat etmesi gerekmektedir. Geceyi sağlıklı bir şekilde tamamlamak içinse 31 Aralık sabahından itibaren bazı noktalara dikkat edilmelidir.

Güne su ile başlayın ve gün içinde en az 2 litre su tüketin. Gazlı ya da şekerli içecekler yerine, mineralli su ya da su tercih edin. Böylece toksinlerin daha hızlı atılmasını sağlar ve yılın ilk gününde enerjinizi kaybetmemiş olursunuz.

Reflü ya da gastrit gibi mide rahatsızlıkları olanların diyetlerini bozmamaları gerekmektedir. Şarap, şampanya, bira gibi alkollerin mide yanması sorunu oluşturacağını unutmamalı ve fazla alkol tüketiminden kaçınmalıdırlar.

Gün içinde öğün atlaması yapılmamalı ve akşam yemeğine başlandığında uzun süredir aç olunmamalıdır. Gün içinde uzun süre aç kalmak, daha fazla yemek yemenize neden olur. Bu durum, şeker ve tansiyonda ani yükselmelere neden olabildiği gibi sindirim sistemini de hayli yorar.

Yılbaşı yemeği menüsünde salata ve sebzeye yer verin, karbonhidrat ağırlıklı beslenmeyin. Lifli gıdalar hem tok tutacak hem de sindirimi kolaylaştıracaktır.

Et, balık ya da tavuk gibi etleri kızarmış olarak değil, az yağlı ve ızgarada pişmiş şekilde tüketmelisiniz.

Kızarmış ya da kavrulmuş sebzelerden uzak durun. Mümkün olduğunca zeytinyağlı mezelerle açlığınızı yatıştırın.

Yılbaşı yemeklerinin olmazsa olmazı kuruyemiştir ve nasıl tüketildiğinin farkına bile varmazsınız. Kendileri küçük olsa da kalorisi çok yüksek olan kuruyemişleri kararında tüketin. Ceviz, badem, kuru üzüm, fındık gibi metabolizma hızınızı artıracak ve mineral bakımından zengin kuruyemişleri çiğ olarak tüketmeyi tercih edin. Kalp ya da tansiyon hastalığınız varsa tuzlu yemişlerden kesinlikle uzak durun.

Tatlı tercihiniz kızartma ya da şuruplu tatlı olmasın. Bunun yerine sütlü ve düşük kalorili tatlılar tercih edin ve 1 porsiyondan fazla tüketmeyin. Tatlı isteğinizi meyve ile bastırabilirsiniz. C vitamini bakımından zengin meyveler enerji kaybınızı minimuma indirir ve alkolün metabolizmada yaratacağı olumsuz etkileri azaltmaya yardımcı olur.

Gece boyunca az az ve yavaş yavaş yemeye özen gösterin. Lokmalarınızı mutlaka iyi çiğneyin.

Sağlıklı bir yıl geçirmeniz dileğiyle…

Yorum Yap